Mer än 50 års erfarenhet gör att Tabbert erbjuder husvagnar av premiumkvalitet.
Varje år produceras ungefär 4 000 Tabbert-husvagnar och de största marknaderna är Frankrike och Tyskland. Armin Mäder är produktchef på Tabbert och tror att anledningen till framgången i dessa länder är höga krav, att det finns en lång tradition och ett speciellt kundbeteende.
– Tabbert är husvagnarnas motsvarighet till Mercedes. Tabbert står för hög kvalitet och har en tydlig profil, speciellt på de två största marknaderna. Det är ett familjärt varumärke som har hög trovärdighet, säger Armin Mäder.
Ytterligare en tänkbar anledning till att varumärket är så populärt i Frankrike och Tyskland är att många, från alla delar av samhället, använder sina husvagnar till mycket mer än bara sommarsemestern.
– Dels är det många som veckopendlar och bor i sina husvagnar under arbetsveckorna men det är också många som bor i dem året runt. Det är inte lika vanligt i andra europeiska länder, men vi ser att allt fler kunder använder sina fordon under en allt större del av året.
Historiskt har Tabberts design sett som lite konservativ. Men de senaste tio åren har designen utvecklats en hel del och nu attraherar husvagnarna i större utsträckning även yngre kunder. Till exempel har Tabbert idag en renare, ljusare och mer modern look. Och det är en trend som kunderna kommer att se mer av i kommande modeller.
– Tabbert Cellini togs emot väldigt väl när den lanserades 2014. Med sin unika design och höga komfort kan man kalla den vårt flaggskepp. Tabbert Da Vinci av modellår 2021 är ett annat exempel på vad som kan kallas ”det nya Tabbert”.